26.11.2009

Bu dünyanın hallerini anlayamadan büyüdüm

“Oradan bakacağına iki başlık da sen söylesene!” dedim Ponçik’e. Pembe yuvasının beyaz tüneğine kurulmuş. “Sendeki saltanat bende yok ” diye söylendim sonra. Küçük bir cik çıktı yalnızca. Hani çay demlenirken su fokur fokur bir ses çıkarır ya… Ponçik de çaydanlığın içinde fokurdayan su gibi sesler çıkarıyor çoğunlukla. Bazen de bir düdüklü tencereyi andırıyor. Ama illa ki hep fokur fokur…

Armut dibine düşer, eşya sahibine benzer derler. Talihimiz Ponçik ile benzerlik gösteriyor. Her şey yolunda derken bir bakıyoruz ki bizim rota şaşmış, tekne alabora olmuş. Ponçik çok hastaydı. Ancak biraz biraz iyileşti. Neşesiz, kendi yalnızlığında bir Ponçik var son günlerde.

Şu hüzün denilen şey bulaşıcı mı acaba?

Akşam markete uğradım. Leylak kokulu yeni sabunlar çıkmış. Bir tane aldım, gardırobuma koydum. Emine Teyze, “Sabunun bir tarafını aç ki kokusu iyice dağılsın” dedi. Ponçiğime bakıp, “Ponçik’in hiç tadı yok” dedim. Anlatmaya koyuldu. İki kadını konuşurlarken duymuş. Kadınlardan biri elektrik süpürgesi ile duvarlardaki örümcekleri temizlerken evdeki muhabbet kuşunu da süpürgeye çekmiş.
“Ne olmuş kuşa?” diye sordum üzüntüyle.
“O kısmını duyamadım. Çok merak ettim, laflarını dinlemiş gibi olurum diye soramadım” dedi.
Ponçiğimi siyah, dev bir canavarı andıran elektrik süpürgesinin içinde düşününce… Ürperdim, bayılacak gibi oldum.
“Aman dikkat edin Emine Teyze! Ponçik’i süpürürseniz deliririm, bir daha iflah olmam” dedim. “Ben geldiğimde sen onu kafesinden çıkarma” diye tembihledi. “Ben de deliririm çünkü!”
Anlamadığım, bir kuş nasıl süpürülür?

Tiramisu yaptım. Renklipamuklar “Ben yemeyeceğim!” dedi. Bu sıra hiçbir şey yemiyor. Sanırım 34 bedene inmeyi planlıyor. Boyu çok uzun, 34 beden yakışmaz. Söylüyorum, dinlemiyor.
İki büyük dilim Tiramisu yedim, yanında taze demlenmiş çay içtim. Renklipamuklar sordu: “Nasıl olmuş Tiramisu?”
“Harika olmuş. Yaptığım en güzel Tiramisu neredeyse…” Ardından sordum:“Yer misin?”
“Ben yiyeceğim kadarını alırım. Sen doldurursun şimdi!”. Mutfakta tıkırtılar duyuldu. İncecik bir dilim yemiş olmalı. Kesin kararlı, daha da zayıflayacak.
Hazırladığım yazıyı okudum, okudum ve bir kez daha okudum. Belki bir kez daha… Altı farklı başlık önerisi ile gönderdim.
Acaba hangisi beğenilecek?
Bir dilim Tiramisu daha?..

Hiç yorum yok: