9.12.2009

Yünden hediyeleri olsa herkesin!

Gün boyu süren telefon trafiğinin ardından Holly ile Mecidiyeköy’de buluşma kararı aldık. “Altı gibi buluşuruz” dedik. Neredeyse bir saat öncesinde oradaydım. Cadde üstündeki kitapçıya uğradım. Bir saat geçip gitmiş, Holly aradı.
“Neredesin?”
“Kitapçıdayım, kasaya doğru ilerliyorum” dedim. Kasada buluştuk. Sordu:
“Hangisini aldın?”
“Ne zamandır istiyordum okumayı…” dedim. Yazdan bu yana aklımdan geçen bir kitaptı, Son Kuşlar *.


“Sessiz, sakin bir yer bulalım. Gürültü çekebilecek gibi değilim” dedi Holly. “Al benden de o kadar!” dedim. Tenha bir kafe bulduk. Genellikle işten güçten konuşuruz. Bu defa işten başka her şeyden konuştuk. En çok da yılbaşı gecesi üzerinde durduk. Holly geçen bahar evlendi ve aynı çatının altında eşiyle birlikte ilk yılbaşı kutlamaları olacak.

“Çok önemli!” dedim. “Çok güzel bir masa hazırlamalısın. Ve şimdiden en şık mumu aramaya başlamalısın.”
Önce burun kıvırır gibi oldu:
“Aslında kızlarla birlikte yılbaşı partisi yapacaktık. Sonra da konser filan.”
Sözünü ağzına tıktım.
“Hayatının en büyük hatasını yaparsın ve bunun geri dönüşü olmaz! İlk yılbaşınızı birbirinizden ayrı yılbaşı partilerinde mi geçireceksiniz?” Baktım dinliyor, “Yıl nasıl başlarsa öyle gider” diye ısrarcı oldum. “Yılbaşına ayrı girerseniz öyle sürer. Sonra karışmam!”
Korktu.
“Yılbaşını evde kutlayacaksak çam ağacı almak isterim” dedi.
“Ben geçen yıl almıştım. Ama yeni süsler alabilirim!”
“Birlikte alalım!”
“Anlaştık!”
Yılbaşı hediyelerini çok severim. Sokaktan geçen, hiç tanımadığım, bir daha görmeyeceğim insanları bile hediyelere boğmak isterim. Şimdiden küçük listeler oluşturmaya, arkadaşlarımın zevklerine göre hediyeler düşünmeye başladım. Bu gece bir yastığın ilk sırasını ördüm mesela. Pembeli, kahverengili yastığı Emine Teyze için örmeyi planlıyorum. Yatağımın üzerindeki yün yastıkları görüp beğenmişti.
“Nereden buldun?” diye sormuştu. “Ben ördüm” dediğimde ise hayrete düşmüştü nedense…

Emine Teyze korkunç dağınıklığımızı toplamak üzere yarın gelecek. Yünleri ortadan kaldırıp bir yerlere saklayayım ki sürprizi kaçmasın! Belki Ossy ile Holly’e de yün yastıklardan örebilirim! Renklipamuklar’a ise…

Şu an bilemedim.

* Son Kuşlar, Sait Faik Abasıyanık

Hiç yorum yok: